Individuální vzdělávání
V takovém případě je využívána především vzdělávací metoda, kterou označujeme jako e-learning. Tuto metodu může osoba zvolit pro své vlastní sebevzdělávání (bez mentora či kouče) nebo může využít kurzu, kdy je mu přidělen lektor, přičemž je jejich vzájemná spolupráce založena na elektronické komunikaci. Tato forma dovoluje účastníkovi v průběhu celého vzdělávání výrazně individuální přístup, především pak volbu vlastního rozvrhu a tempa. Skupinové vzdělávání
V takovém případě je využívána širší škála metod vzdělávání, která se často označuje pojmem blended learning (přednáška, workshop, e-learning apod.). Základním předpokladem pro realizaci této formy vzdělávání je vytvoření určité skupiny účastníků, tvořené optimálně 8-12 osobami. Skupinové vzdělávání je realizováno většinou formou kurzu (s přidělením lektora), nicméně může mít i charakter vzájemně se učící skupiny. Vzdělávání týmu
I v tomto případě je využit blended learning (přednáška, workshop, e-learning apod.). Základním předpokladem pro realizaci této formy vzdělávání je sestavení spolupracujících organizací či osob, které si stanovily určité cíle. Vzdělávací aktivita má charakter kurzu, přičemž výukový plán je postaven i na základě potřeb vedoucího týmu. Lektor pak ve spolupráci s vedoucím týmu koordinuje průběh vzdělávání tak, aby směřovalo k dohodnutému cíli. Tato forma umožňuje spolupracujícím subjektům nadefinování cílů pro vzdělání týmu účastníků a jejich následné vyhodnocení. Na straně samotných účastníků směřuje k posílení týmového pojetí práce při respektování individuálních kompetencí jednotlivých členů týmu. Zároveň mohou účastníci zaměřit své výstupy do oblastí, které efektivněji uplatní ve své praxi. |
Školíme a vzděláváme >